Piese auto aftermarket – avantaje si dezavantaje

Utilizarea de piese auto aftermarket pentru reparatii aduce cu ea o serie de beneficii. Aceste piese de schimb sunt de multe ori subapreciate chiar blamate desi in multe cazuri ele sunt de o calitate asemanatoare cu piesele originale.

Totul pleaca din intelegerea gresita a industriei de piese auto si a tipurilor de piese de schimb existente pe piata.

Ce inseamna piese auto aftermarket?

Piesele auto aftermarket sunt acele piese pe care nu le face producatorul de echipamente originale (OEM). Sunt produse de diferite companii specializate pe productia de piese auto si vandute in afara retelei de brand.

Este important sa intelegem ca piesele auto din aceasta categorie au preturi si calitati diferite, in functie de producatorul lor. De multe ori putem gasi furnizori de piese auto aftermarket cu aceeasi piesa la preturi mult diferite. Singurele diferente dintre cele doua piese sunt calitatea si firma producatoare.

In nisa noastra de piese cutii de viteze, diferentele dintre piese nu sunt atat de vizibile. Doar cei care lucreaza cu ele pot vedea cat de bine rezista la uzura si care este durata de viata a acestora.

Avantajele pieselor aftermarket?

Piesele auto aftermarket sunt o alternativa buna la piesele originale atunci cand dorim sa reducem costurile. Calitatea acestor piese de schimb este buna, de multe ori comparabila cu a pieselor originale. Le puteti gasi in orice magazin piese auto semnalat cu AM (after market) si este o alternativ mai ieftina a pieselor originale.

Daca intentia este reducerea costurilor la piese de schimb pentru reparatii, doar prin alegerea pieselor aftermarket, putem face o reducere substantiala.

Conditia este sa alegem un producator bun, renumit pentru calitatea pieselor produse, care ofera o garantie buna la produse. Practic garantia unei piese arata increderea firmei producatoare in produsele proprii. Daca garantia este de lunga durata atunci si piesa este de buna calitate.

Garantia nu este altceva decat o metoda de intarire a credibilitatii in calitatea piesei de schimb. Garantia este stabilita in asa fel incat produsul sa aiba o durata de viata care sa depaseasca perioada propusa. Acesta este si motivul pentru care unul din ,otivele alegerii unei piese de schimb trebuie sa fie durata garantiei.

Mituri despre piese auto aftermarket

Una dintre cele mai gresite preconceptii care circula este ca piesele aftermarket sunt piese contrafacute. Piesele aftermarket sunt piese de schimb omologate, produse de firme specializate pe productia de piese de schimb. Piesele contrafacute nu sunt omologate si nu trebuie confundate cu piesele aftermarket.

Un alt mit destul de frecvent intalnit este ca toate piesele aftermarket au o calitate slaba. Sunt multi producatori de piese aftermarket si in general fiecare are alt pret si alta calitate la piese. Cand alegem piese aftermarket trebuie sa tinem cont de raportul dintre pret/calitate.

Este normal ca o piesa ieftina sa nu aiba aceeasi calitate ca si o piesa scumpa, asta se va reflecta si in garantia produsului. Cand alegem o piesa, este bine sa tinem cont de perioada de garantie acordata de firma producatoare, pentru ca aceasta ne da un mic semnal despre cat de mare este increderea firmei in propriul produs.

Unele piese aftermarket sunt asemanatoare ca si pret si calitate cu piesele originale si sunt multe service-uri care le utilizeaza cu mare succes. Amintim doar doua firme producatoare de piese de schimb in care si noi avem incredere pentru colaborare, Euroricambi si Antonio Masiero. Piesele lor sunt foarte aproape de calitatea pieselor originale.

Dezavantajele pieselor aftermarket

Cred ca cel mai mare dezavantaj este ca sunt foarte multe firme producatoare de produse aftermarket si ele difera foarte mult ca si pret si calitate.

Aftermarket sugereaza modul de productie si circuitul prin care sunt vandute aceste piese si nu reflecta calitatea acestor produse. Dezavantajul vine din neintelegerea termenului aftermarket care a dus la multe idei preconcepute si de multe ori la neincredere din partea clientilor.

O alta problema este lipsa de promovare a produselor aftermarket. Promovarea lor ar intari credibilitatea clientilor in calitatea acestor piese. Lipsa de vizibilitate a brandurilor producatoare de piese de schimb face ca aceste piese sa nu beneficieze de aceeasi credibilitate precum piesele OM.

Acest site folosește cookie-uri pentru a vă oferi o experiență de navigare mai bună. Prin navigarea pe acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor.
× Cum te pot ajuta?